Dari Hati ke Hati

Image

Bismillah wal hamdulillah bi ni’matihi tatimmussolihat..

Dah alang2 update blog copy paste banyak sikit..:) Juga perkongsian di FB..kerana diriku ingin menulis untuk UMAT..

Hari ni macam banyak perkara nak berkongsi dengan akhawat..:)

Sebagai peringatan buat diri sendiri terutamanya & akhwat yang ana sayang kerana Allah…

Ramadan telah berlalu, tetapi sejauh mana kita berjaya mengubah diri kita ke arah LEBIH BAIK??? Nak tahu ramadan kita diterima atau tidak cuba lihat prestasi kita skrg?? Adakah kita kekal dengan momentum ibadah yang sama atau raya ke mana mutabaah amal ke mana??

Bagi yang sedang bercuti espcially yang tahun akhir..apa perancangan kita?? Isilah masa dengan sebaik mungkin.. masa tak banyak sebelum pulang BFG(beramal di msia) hanya SEBULAN @ 2 BULAN sahaja, yang sebenarnya tak cukup untuk kita kejar n mantapkan diri dari pelbagai sudut..Adakah kita masih berada di zon selesa??Pesanan dari murobbi ana..”manfaatkan secara optimum masa yang berbaki di Mesir utk tarbiyah diri, penguasaan ilmu tanzimi haraki dakwi tarbawi..Sediakan diri sebagai akhwat yang berketerampilan, energetik dan berwawasan. Baiki dan rawat permasalahan peribadi yang boleh mengganggu gugat keberlangsungan diri dalam Dakwah & tarbiyah”

Bagi adek2 di msia pun jangan lupa isi masa sebaik mungkin..tunaikan hak yang sepatutnya pada family, tunjukkan QUDWAH, kerana antum ialah insan yg punya TARBIYYAH..bukan orang2 biasa..Bacalah buku2 tarbiyah di sela masa yang ada..tekunkan diri dalam MUTABAAH AMAL masing2, jangan CULAS..kerana hanya dengannya HATI kita HIDUP..sampaikan kebaikan @ nasihatkanlah keluarga kita, jika mampu..kerana ini manifestasi kefahaman kita terhadap tarbiyah & dakwah..
TARBIYAH itu menggerakkan manusia..Apa erti TARBIYYAH jika PASIF!!!!

Semoga Allah sentiasa merahmati & memberikan TAUFIQ & HIDAYAHNYA pada kita..

Akhir kata ana tutup dengan..Ayat surah At-Taubah : 105

“Beramallah kamu (akan segala yang diperintahkan), maka Allah dan RasulNya serta orang-orang yang beriman akan melihat apa yang kamu kerjakan dan kamu akan dikembalikan kepada (Allah) Yang Mengetahui perkara-perkara yang ghaib dan yang nyata, kemudian Ia memberitahu kepada kamu apa yang kamu telah kerjakan.”

Uhibbukunna Fillah..♥♥♥

Advertisements

One thought on “Dari Hati ke Hati

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s